N2O

Mi a nitró?

 A háttér:

A nitró-Oxid teljesítménynövelőként történő alkalmazása visszavezethető egészen a II. világháborúig, ahol arra használták, hogy a szövetséges repülőgépeknek megnöveljék a repülési gyorsaságát és magasabbra emelkedését.
Mivel a hadiiparban kezdték el fejleszteni, ezért az egész egy burokban tartott, féltve őrzött titok volt, nem sok embernek volt tudomása a létezéséről.

A nitró a 70-es évek végén került a nyilvánosság elé, amikor néhány sikeres autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte, hogy rejlik valami a nitróban, ha helyesen használják.

A nitró:

A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatásfokú van, amely egyáltalán összevethető azzal a drámai erőnövekedéssel, amelyet a nitró-rendszereink nyújtanak.
Amikor megvizsgálja az összes lehetőséget arra, hogy az autója az elérhető legnagyobb teljesítményt hozza ki magából, látni fogja, hogy a nitró-oxid képességével semmi sem ér fel.
A nitró használata ahhoz hasonlítható, mintha megkétszerezné a motor méretét, és mindezt azzal, hogy működteti a NITROSYSTEM nitró rendszert.

Hogyan működik?

Az előzőekben beszéltünk arról, hogyan működnek a motorok. Azt állapítottuk meg, hogy minél több üzemanyagot égetünk el a hengerben, annál nagyobb teljesítményt kapunk.

A nitró rendszer úgy működik, hogy a motorba az autó saját vezérlő elektronikája által befecskendezett üzemanyagon felül még plusz üzemanyagot juttat és ezen plusz üzemanyag elégetéséhez szükséges oxigént a Nitró, pontos nevén dinitrogén-oxid biztosítja.

Turbósok figyelem! Amikor nitrózik, a befecskendezett nitró lehűti a motorba áramló levegőt, ami önmagában is 15-20 lóerő növekedést jelent egy 200Le-s turbós motornál. És akkor még nem számoltunk a tényleges plusz lóerővel. Ez csak bónusz volt.

Egyszerűbben mondva amikor nitrózunk, akkor plusz benzint és plusz oxigént adunk a motornak, így, az nagyobb teljesítményt képes leadni.

Ez azért jó, mert egyedül a nitró olyan, amit csak akkor működtet, amikor akar. Az összes standard tuning termék mindig többletterhelést jelent a motor számára és több üzemanyagot éget el folyamatosan.

Ha nem nitrózik, akkor az autója olyan, mint volt, vagy mint egy normál autó. De ha nitrózik, akkor tényleg átült egy másik autóba...

A nitróról kialakult általános vélemény, miszerint „veszélyes”, egyszerűen nem igaz. Könnyű észrevenni, hogy érte el ezt a hírnevet, hiszen olcsó és szinte bárki beszerelhet és működtethet ilyen rendszert, akár tudja mit csinál, akár nem.
Ebben tudunk Önnek segíteni, ezért végeztünk és végzünk ma is folyamatosan fejlesztő munkát, hogy minél egyszerűbb és biztonságosabb rendszereket adhassunk.


A nitró előnyei:

Ami eredményként tényleg az Öné lehet:

A nitró annál hatásosabb, minél nagyobb a motor hengerűrtartalma. Vagyis egy széria 3000-es motorból ki tudunk hozni plusz 75 lóerőt könnyedén, amíg egy 2000 cm³-ből csak 50 lóerőt. 1400 cm³ alatti motorokon maximum 30 lóerő az, amit a nitró tud, ennél többet csak a motor átépítésével tud kihozni.

Amikor tuningoláson gondolkodik, maradjon a realitásnál. Nitróval könnyedén megmásfélszerezheti a teljesítményt, de mehet magasabbra is.
Ha nem hallgat a szakirodalomra és túlzásba viszi, akkor annak meg lesz az eredménye: görbül és törik.

Ha viszont betartja a szabályokat, akkor kellemes élmények várnak Önre.
- Megkapja azt a többletet, amire vágyik és érezheti a gyorsulást, a gyorsulás feelingjét, a csajok rajongását.
- Ha akarja, maga szerelheti, nem kell még a beszerelésért is fizetnie, mert az új szetteket úgy alakítottuk ki, hogy egy rádiós-magnó beszerelésének nehézségi fokával egyenlők.
- Mielőtt bármit vesz, szívesen segítünk, ha szükséges tanácsot adunk, mi lenne a legjobb megoldás számára.
- Ha eddig úgy érezte, nem elég erős az autója, hogy versenyezzen vele, ennek most vége!
- Nem megy tönkre a motorja, mégis jelentős teljesítményt kap.
- A motorját nem kell megbontania, nem kell durva beavatkozással belenyúlni, így maradhat gyári állapodban az autója.
- A gyárilag sokkal nagyobb autókat is le tudja gyorsulni, és így meglepetést okozhat a többi autósnak.
- Nincs folyamatos terhelés alatt a motor, mint egy turbónál.
- Nem jár állandó magas fogyasztással az öröme.
- A legnagyobb többlet-teljesítményhez a legolcsóbban juthat, ha összeveti annak arányát, amekkora lóerő növekedést kap más teljesítménynövelő tuningokkal.
- Nem csak körülbelüli százalékos értéknövekedést kap, érezhető, padon lemérhető teljesítmény és nyomaték növekedéshez juthat hozzá.
- vásárlása után is, ha szüksége van rá, mi itt vagyunk, hogy bármikor segíthessünk Önnek!


A nitrorendszer működési elve:

Nitrosystem-nitrórendszer fajták, működésük, eredmények:

Ahhoz, hogy Önnek is lehessen nitrója, semmi különös dologra nincs szükség.
Az autója valószínűleg most is megfelel minden - a nitrózáshoz szükséges - követelménynek.
Elég rászánnia a hétvégéből egy napot a beszerelésre és vasárnap már próbálhatja is.

Az érzés, amit a nitró ad ahhoz hasonlítható, mint amikor egy turbós autón a turbó elkezd tölteni. Ez elég kellemes érzés, mert ilyenkor kb. 100-150 Nm többlet szabadul a kerekekre és mindez a motor teljes biztonsága mellett.

A Nitrosystem nitrórendszer működése:

• Az autóban az Önnek tetsző helyen elhelyez egy kapcsolót, amely bekapcsolásával a Nitrosystem-rendszer működésre kész, de ekkor még nincs nitrózás.
• Ezután elhelyez a fojtószelepnél egy másik kapcsolót, mely a fenti teljes nyitását érzékelő mikrokapcsoló.
• Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás.
• A Nitrosystem rendszerrel elérhető maximális lóerőt minden esetben az autója típusához és motorjához igazítjuk.

Így kaphat az eddigi lóerők mellé plusz 35 LE, 50 LE , 75 LE, 100 LE, 150 lóerőt, ami kiegészül a jól érezhető nyomatéknövekedéssel.
Ez igen kellemes érzés a bent ülőknek.
Ellenben elég kellemetlen látvány a mellette lemaradó "ellenfélnek".
Mi az előnye számára?
Nem kell megbontania motorját, mégis bármikor rendelkezésedre áll a plusz lóerő, anélkül, hogy tönkretenné azt!!!!

Mi a titka?

Az, hogy a szetthez adott útmutatás szerint szerel és úgy használja, ahogy a leírásban megadtuk. Jól olvasta, ennyi az egész!
Ha csak ennyit tesz, elégedett lesz!

Mire kell figyelnie?

Amire vigyázni kell, hogy 2500 fordulatszám/perc motorfordulatszám alatt soha ne aktivája a nitrórendszert és ne engedje bele tiltásba. Vagyis korábban vegye vissza a lábát a gázról, mint az autója leszabályozná.

Mi az a két lehetőség amit érdemes megnézni, azaz milyen típusú Nitrosystem-nitróredszerek között választhat:

1. Első lehetőség:
Ha fejlettebb és vezéreltet szeretne: válassza a Nitrosystem computer vezérelt nitrórendszert.

Mit tartalmaz a szett? 

Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák, nitró vezérlő computer.

2. Második lehetőség:
Ha erőt szeretne, amit Ön irányí, és olcsóbbat szeretne: válassza a Nitrosystem computer nélküli nitrórendszert. (amelynek működéséről az előbbiekben olvashatott).

Mit tartalmaz a szett?

Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák.

Miben más a Nitrosystem computer vezérelt nitrórendszer:

Az alap és őrült nagy szétzúzó erőt a Nitrosystem szett állítja elő és semmi más! Ha a kerekeken érezhető lóerő-többletet akar a Nitrosystem, legfejlettebb programozható szoftverrel ellátott rendszerére van szüksége.

Mit nyer ebből?

• A rendszeréhez beszerel egy programozható computert, melynek szoftvere lehetővé teszi, hogy kiválassza, hogy mennyi nitró legyen befecskendezve.
• Tud változtatni 10 - 150 lóerő között aszerint, milyen többlet erőt akar.
• Emellett, a computer ellenőrzi az optimális benzin és levegő keveréket, ezáltal csökken a motor meghibásodásának lehetősége.
• Ezenfelül a programból beállíthatja az aktiválás kezdeti és a leszabályozási fordulatszámot.
Ez azért fontos, mert miután bekapcsolja a főkapcsolót, nem tudja túl korán elkezdeni a nitrózást és nem fog beleforogni a piros mezőbe a fordulatszám mérő.
• Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit és ha a hengerben nem tökéletes az égés, azonnal szabályozza a nitró mennyiségét.
• Beállítható a nitrózás időtartama (nem muszáj Debrecenbe lemenni Győrből nitróval).
• Lehetőség van arra, hogy a nitróval elért teljesítmény-növekedés ne egyszerre szabaduljon rá a motorra, hanem folyamatosan növekedjen (milisecundum-ban mérve).
• Na és végül van egy kapcsoló, a DRAG kapcsoló, amit ha bekapcsol, akkor kiiktatja az utóbbi funkciót és egyszerre jelenik meg az 50-75-100-150 lóerő.
Azért kapta ezt a plusz funkciót, azaz a folyamatos teljesítmény adagolást, mert az egyes autók, mint például az Integra kettesben ha megkapja a nitrót, azonnal elkapar.
Mindkét szettnél a Nitrosystem-rendszerrel elérhető maximális lóerőt minden esetben az autó típusához és motorjához igazítjuk.
Így kaphat az eddigi lóerők mellé plusz 35 LE, 50 LE , 75 LE, 100 LE ,150 LE-t ami kiegészül a jól érezhető nyomatéknövekedéssel.

A kijelző felülete:

Ez a kijelző felület, melyet a laptopon fog látni és itt fogja tudni beállítani az autója motorjához az adatokat.

Miért fontos ez Önnek?

Mert a nitrótól mindössze, csak a hibás használati módtól mehet tönkre egy motor. Ez a két mód pedig nem más mint:

1. Ha túl korán kezdték a nitró befecskendezését.
2. Ha a dinitrogén-oxid és benzin aránya eltolódott a nitró javára. Vagyis valami miatt kevesebb benzin érkezik mint amennyi szükséges volna (gyengélkedő benzin pumpa, szűrő...).
Mindezt kiküszöböli ez a computeres szett.

A Nitrosystem - nitrórendszer nem fogja tönkretenni a motorját, ha követi az útmutatókat!


Gyakori kérdések:

• Hol helyezhetem el a computert?
Az utastérben, hogy lássa a kijelzőt, amely a helyes működést mutatja.
• Beállíthatom-e laptop segítségével a computert?
Igen, a vásárlás során kap egy CD-t a programmal.
• Betudom-e magam szerelni a computeres szettet és a computert?
Igen.
Ha akarja, maga szerelheti Nitrosystem - rendszerét, nem kell még a beszerelésért is fizetnie, mert az új szetteket úgy alakítottuk ki, hogy egy rádiós-magnó beszerelésének nehézségi fokával egyenlők.
Ez azt jelenti, hogy egy könnyen összeszerelhető és tökéletesen működő nitrorendszert adunk át Önnek.
Ha követi az útmutatót, kevesebb mint egy napjába telik, és ezt maga is meg tudja oldani.
• Mikor és hogyan kérhetek segítséget?
A szett megvásárlásával megkap egy olyan lehetőséget is, amely biztosítja számára, hogy bármikor kérhet tőlünk akár egy személyes találkozót vagy telefonos információt, ha segítségre, új ötletre van szüksége autója, motorja gyorsulásával, lóerőnövelésével kapcsolatban.


Kérdések a nitróról.

1. KÉRDÉS: Hogyan működik a Nitro?
VÁLASZ: Három fontos dolgot kell megemlítenünk:

Először is a nitro-oxid 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből (36%-os súlyarány) áll. Amikor a nitro-oxidot kb. 572 Fahrenheitre (300 Celsius-fok) hevítik (sűrítő lökettel), akkor lebomlik és extra oxigén szabadul fel. Azonban, nem csak ez az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az oxigénnek az a képessége is, hogy több üzemanyagot tud elégetni. Azáltal, hogy több üzemanyagot égetünk el, nagyobb hengernyomás jön létre, innen származik a többlet erő nagy része.

Másodszor, amikor a nyomás alatt tartott nitro-oxidot befecskendezzük a motorba, folyadékból gázzá alakul (felforr). Ez a forrási hatás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét mínusz 0,127 Fahrenheitre (17,91 Celsius-fokra). Ennek a „hűtő” hatásnak az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete, kb. 60-75 Fahrenheit-el (15,5-23,8 Celsius-fok). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.

Harmadszor: a nitrogén, amely szintén felszabadult a sűrítő löket hatására, fontos szerepet játszik. A nitrogén tompítja, vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amellyel elősegíti az égési folyamat kontrollálását.


2. KÉRDÉS: Miért Nitro-t?
VÁLASZ: A Nitro-oxid befecskendezés sok szempont miatt nagyon népszerűvé vált a mai világban azok számára, akik teljesítménynövekedéssel foglalkoznak

1. A nitrora elköltött forintonként nagyobb teljesítményhez juttat, mint bármely más teljesítmény-átalakítás.
2. A nitro beszerelését viszonylag könnyű végrehajtani.
3. Mivel a nitrot csak akkor használjuk, ha szükség van rá, megvan az az előnye, hogy az autó mindig vezethető, és normál benzint fogyaszt, amikor nincs „bekapcsolva”.
4. Gyakorlatilag bármilyen erőigényhez beszerezhetők a rendszerek 25 lóerőtől az 500 feletti extra lóerőig.
5. Az egyike annak a néhány teljesítménynövelő lehetőségnek, amelyeket be lehet szerezni a mai számítógép-vezérlésű, üzemanyag-befecskendezős gépekhez.viszonyítva.
6. A rendszereket könnyen el lehet távolítani, vagy át lehet helyezni másik járműbe.

3. KÉRDÉS: Befolyásolni fogja a Nitro a motor megbízhatóságát?
VÁLASZ: Erre válasz a megfelelő lóerő megválasztása az adott alkalmazás számára.

Az a készlet, amelyik a megfelelő gyári kalibrálást használja, általában nem növeli az elhasználódást. Ahogy a hengerben kiengedett energia növekszik, úgy növekszik azoknak a különböző tartozékoknak a leterhelése is, amelyek ezeket kezelik. Ha a terhelés-növekedés túlhaladja annak az alkatrésznek a kapacitását, amelyik kezeli azt, akkor bekövetkezik a fokozottabb elhasználódás. A Nitro-system rendszereket nagyfokú igénybevételre tervezték, használatuk csakis teljesen nyitott fojtószeleppel történik. A Nitro borzasztóan előnyös, mert nem használja mindig, csak akkor, amikor akarja.

Minden NITRO-SYSTEM készletet maximális teherbírásúra terveztek úgy, hogy ugyanakkor megbízhatóak is az adott alkalmazásoknál.

4. KÉRDÉS: Hozzá lehet egyszerűen csak szerelni a nitrosystem készletet egy gyári motorhoz?
VÁLASZ: Igen, mert a NITRO-SYSTEM rendszer gyakorlatilag minden gyári motorhoz gyárt rendszereket.

A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például: a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek általában nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok (302/350/400) általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok (427/454) elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is. Ezek az értékek maximálisan megbízhatók a legtöbb öntött dugattyús és öntött főtengelyű gyári motor esetében, ahol minimális vagy semennyi motorátalakítás nem történt.

5. KÉRDÉS: Hogyan működik a nitro?
VÁLASZ: A dinitrogén-oxid két rész nitrogénből és egy rész oxigénből (36%-os súlyarány) áll plusz egyéb adalékanyagokból.

A motorban végbemenő égési folyamat során, nagyjából 572 Fahrenheitnél (300 Celsius-fok) a nitro lebomlik, és oxigén szabadul fel. Ez a többlet-oxigén többletenergiát hoz létre azáltal, hogy lehetővé teszi, hogy több üzemanyag égjen el. A nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amellyel elősegíti az égési folyamat kontrollálását. A nitronak komoly „közbenső hűtési” hatása is van, mivel 60-75 Fahrenheittel (15,5-23,8 Celsius-fok) csökkenti a beömlő üzemanyag hőmérsékletét.

6. KÉRDÉS: Mekkora teljesítménynövekedést várhatok egy nitrosystem rendszertől a gyorsulásban?
VÁLASZ: Sok alkalmazás esetében a várható növekedés negyed mérföldenként 1-3 teljes másodperc és 10-15 mérföld (16-24 km/h).

A végső eredményt befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.

7. KÉRDÉS: Meddig tart ki egy palack?
VÁLASZ: Ez nagyban függ a felhasznált nitro-készlettől és a befecskendezéstől.

Például: a 125 lóerős készlet a normál 4 kg kapacitású palackkal általában 7-10 teljes negyed-mérföldnyi menetet tesz lehetővé.

A 250 lóerős szinteken 3-5 teljes negyedmérföldnyi menet várható. Ha a nitrot csak 2. és 3. sebességben használjuk, a menetek száma több lesz. A 2000 cm³ hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitrórendszer általában 20-30 gyorsítási menetet enged.

8. KÉRDÉS: Mennyi ideig tarthatom lenyomva a nitro-gombot?
VÁLASZ: Lenyomva lehet tartani a gombot addig, amíg a palack ki nem ürül.

Azonban egyszerre a 15 vagy kevesebb másodpercnyi folyamatos nyomva tartás ajánlott.

9. KÉRDÉS: Mikor a legmegfelelőbb a nitrot használni?
VÁLASZ: Csakis akkor, amikor a fojtószelep teljesen nyitott (hacsak nem használunk progresszív kapcsolót vagy Nitro-computert).

A borzasztóan megnövekedett forgató-nyomaték miatt a legjobb eredmény - a hajtó tapadásától függően - általában korai aktiváláskor lesz. A nitro 2500 fordulatszám felett is biztonságosan használható teljes gáz alkalmazásakor.

10. KÉRDÉS: Gyúlékony a nitro?
VÁLASZ: Nem.

Maga a nitro nem gyúlékony. Azonban a nitroban jelen lévő oxigén miatt az üzemanyag elégése gyorsabban megy végbe.

11. KÉRDÉS: Okoz robbanást a nitro?
VÁLASZ: Közvetlenül nem.

A robbanás annak a következménye, hogy túl kevés üzemanyag van jelen az égéskor (híg), vagy annak, hogy az oktánszám túl alacsony. A túl korai gyújtás is okoz detonációt. Mindent összevéve, a gyári motorokhoz gyártott készleteink megfelelően fognak működni prémium üzemanyaggal (szuper benzin). A versenyalkalmazásoknál, ahol nagyobb nyomásarányok használatosak, melyek nagyobb hengernyomáshoz vezetnek, nagyobb oktánszámú üzemanyagot kell használni, valamint nagyobb gyújtáskésleltetést. Ezért nagyon fontos, hogy szakembereink beállítsák a nitrosystem rendszert autójához.

12. KÉRDÉS: Hol lehet a palackot újratölteni?
VÁLASZ: A NITROSYSTEM-nél.

13. KÉRDÉS: Növeli a nitro a hengernyomást és a hőmérsékletet?
VÁLASZ: Igen.

Éppen annak a képességének köszönhetően képes annyi energiát létrehozni, hogy több üzemanyagot képes elégetni.

14. KÉRDÉS: Van előnye annak, ha a nitrot turbó vagy supercharger alkalmazással használjuk?
VÁLASZ: Hogyne!

A turbó alkalmazásnál a turbókésés teljesen kiiktatható a nitrosystem-rendszer hozzáadásával. Továbbá a turbó és a supercharger is sűríti a bejövő levegőt, ami által az felmelegedik. A nitro befecskendezésével létrejövő nagyfokú közbenső hűtőhatás 75 Fahrenheit-el (23,88 Celsius-fok) vagy többel csökkenti a beömlő üzemanyag hőmérsékletét.

15. KÉRDÉS: Milyen hatással lesz a nitro az olyan motorra, amelyben már sok kilométer van?
VÁLASZ: Ez nagymértékben függ a motoralkatrészek állapotától.

Ha olyan motoron hajtunk végre teljesítménynövelő átalakításokat, amely lehasznált vagy rosszul tuningolt, annak káros következményei lesznek. Azonban egy jó állapotú motor, amelyiknél megfelelő a gyűrű és a hengerfejtömítés, mindenfajta abnormális elhasználódás nélkül fogja tudni használni a nitrot.

16. KÉRDÉS: Befolyással lesz a nitro-system használata a katalizátoros átalakítóra?
VÁLASZ: Nem.

A kipufogóban jelenlévő oxigén növekedése valójában növelheti az átalakító hatékonyságát. Mivel a nitro használata általában 10-20 másodperces folyamatos használtra van lekorlátozva, általában nincsenek észlelhető hatások. A hőfokok általában jóval az elfogadható normákon belül vannak.

17. KÉRDÉS: Ugyanakkora lesz a teljesítmény-növekedés százaléka egy nagymértékben átalakított motor esetében, mint egy gyári motor esetében, amikor ugyanazt a NITRO-SYSTEM készletet és befecskendezést használják?
VÁLASZ: Nem igazán.

A legtöbb esetben a növekedés százaléka nagyobb a gyári motor esetében, mivel az nem annyira hatékony a normál (nem nitrós) üzemmódban, mint az átalakított motor. Azonban mivel a nitro-system megnöveli bármely motor teljesítményét, az összteljesítmény sokkal nagyobb lesz az átalakított motor esetében.

18. KÉRDÉS: A nagynyomású motorok is tudják használni a nitrot?
VÁLASZ: Hogyne.

A nagy vagy alacsony nyomásarányok is megfelelően működnek a nitro-oxiddal, feltéve, hogy fenntartjuk a nitro és az üzemanyag sűrűségének megfelelő arányát. A NOS-készleteket a viszonylag alacsony nyomású gyári motoroktól egészen a professzionálisan átalakított motorokig használni lehet, melyek gyakran meghaladják a 15:1 arányt. Általában minél magasabb a nyomásarány, annál nagyobb gyújtáskésleltetés, és annál magasabb oktánszámú üzemanyag szükséges.

19. KÉRDÉS: A közúti nitro alkalmazásokhoz lehet használni benzinkútnál vásárolható üzemanyagot?
VÁLASZ: Nitrosystem nitrórendszert a benzinkútnál vásárolható üzemanyagokhoz terveztük.

98-as vagy 100-as üzemanyagot kell használni.

20. KÉRDÉS: Alkalmazható a Nitro-system készlet az EFI-autók későbbi modelljeihez is?
VÁLASZ: Igen.

21. KÉRDÉS: Melyik típusú nitro-rendszer jobb: a tárcsás (plate) befecskendezős rendszer vagy a közvetlen nyílású (direct port) befecskendező rendszer? VÁLASZ: A tárcsás rendszer előnye a könnyű beépítés és eltávolítás, a könnyű átszerelhetőség más járműbe, a befecskendezési kombinációk váltásának gyors lehetősége, és legtöbb esetben nyújtja azt az összes extra lóerőt, amire valaha is szüksége lehet (75-350-nel több Le).

Bizonyos esetekben, mint a soros (in-line) típusú motoroknál, amelynek hosszú forgattyúsrésze van, a közvetlen nyílású rendszer tanácsolható a maximális elosztáshoz. Ahol pedig több mint 350 Le-re van szükség, a közvetlen nyílásos Fogger rendszerünk nyújtani fogja a csúcsot elosztásban és energiában is (egészen 500 + Le-ig). A közvetlen nyílásos befecskendezés szintén kívánatos, amikor a rendszer az elosztócső (manifold) mögött van elrejtve.

22. KÉRDÉS: Meg kell változtatnom az üzemanyagrendszeremet a nitro-system használata esetén?
VÁLASZ: A legtöbb gyári benzinpumpa megfelelően fog működni a kisebb nitros alkalmazásoknál.

Fontos ellenőrizni, hogy vajon a pumpa képes-e megfelelő mennyiségű üzemanyagot folyatni a meglevő üzemanyagrendszerünkbe (akár karburátoros, akár üzemanyag-befecskendezős), valamint hogy képes-e a nitro-készlet által megkövetelt többlet-üzemanyagot is szolgáltatni teljes gáz mellett.

23. KÉRDÉS: Melyek a nitro-használat előnyei más teljesítménynövelő lehetőségekkel összevetve?
VÁLASZ: Sok olyan teljesítménynövelő lehetőség van, amelyek költségei miatt a híd alá költözhet.

Forintról-forintra számolva nem tud nagyobb teljesítményt vásárolni kevesebb pénzből, mint a nitro esetében. A nitro rendszerrel a teljesítményt és a megbízhatóságot sokkal elfogadhatóbb áron lehet megszerezni, miközben megtartjuk a gyári motor előnyeit is a normálhasználat folyamán. Ráadásul a nitro rengeteg előnyt kínál a forgatónyomaték kapcsán is anélkül, hogy a motort túlzott fordulatszámmal terhelnénk. Ezek a tényezők elősegítik, hogy a motorja tovább tartson, mint más tuningolások esetén.

24. KÉRDÉS: Gyárt a NITROSYSTEM készleteket motorbiciklikre, vízi járművekre vagy motoros szánokra is?
VÁLASZ: Igen.

25. KÉRDÉS: Milyen nyomásnak vannak kitéve az alkatrészek egy átlagos nitro-készletben?
VÁLASZ: A nyomás gyakran meghaladja a 70 kg/cm²-t.

Ezért használ a NITROSYSTEM csakis magas nyomáson tesztelt, repülőgép minőségű alkatrészeket az egész rendszerében, mint például a Teflonnal bevont rozsdamentes acélhuzalok.

26. KÉRDÉS: Honnan tudom meg, hogy mennyi nitro maradt a palackban?
VÁLASZ: A legmegbízhatóbb mód az, ha megmérjük a palackot ahhoz, hogy meghatározzuk, hány kg maradt benne.

Amikor a palack már nagyjából üres (kb. 20% vagy kevesebb nitro maradt benne) általában ingadozás érezhető.

27. KÉRDÉS: Mi a funkciója a palackon lévő leváló biztonsági szelepnek?
VÁLASZ: Nagyon fontos, hogy ne töltsük túl a palackot; azaz egy 4 kg kapacitású palackba nem szabad 4 kg-nál nagyobb súlyú nitro-oxidot tölteni.

A túltöltés és/vagy túl sok hő megnövekedett palacknyomást okozhat, amely kilöki a biztonsági szelepet, és kiengedi a palack teljes tartalmát.

28. KÉRDÉS: Meg kell változtatnom a gyújtás-rendszeremet?
VÁLASZ: Nem.

A legtöbb mai gyújtásrendszer jól megfelel a nitro-alkalmazásokhoz. Bizonyos magas Le esetekben tanácsolható, hogy belenézzünk a kiváló minőségű, nagyteljesítményű gyújtási rendszerbe.

Gyártó weboldala: www.nitrosystem.hu
 

Folytatás
Gyártók
Gyorskeresés
 
Keresési kritériumok (pl. íra be a keresett termék nevét)
Részletes keresés
Az Ön kosara üres

h i r d e t é s